Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Content er en stor størrelse. Begrebet dækker over forskelligt indhold som man kan bruge både til hjemmesider, sociale medier og annoncer, og det kan både være tekst, video og billeder – eller kombinationen af det hele.

Derfor kan det nogle gange godt være svært at finde ud af, hvilket content man skal bruge eller lave.

Der er ikke noget ensformigt svar, fordi det kommer an på mange forskellige faktorer, fx:

Dog vil vi alligevel gerne dele ud af lidt råd, som du måske kan bruge i jagten på at kreere dit content:

Definer din målgruppe

Først og fremmest er det vigtigt, at du ved, hvem din målgruppe er. Det gør det lidt nemmere at sætte dig i deres sted og tænke over, hvad der vil få dem til at reagere. Hvis det fx er en målgruppe i alderen 40+ beliggende geografisk i Nordjylland, vil de måske ikke reagere godt på blinkende neonfarver og unge mennesker der danser rundt i Københavns gader. Altså, overdrivelse fremmer forståelse – håber du forstår, hvor jeg vil hen. Content skal være noget, som målgruppen kan relatere til.

Når du ved, hvem du kommunikerer til, så er det også lettere at finde ud af, hvilket ”sprog” de snakker. Så – hav i mente, hvem du kommunikerer til, og prøv at ramme dem ved at sætte dig ind i, hvad de vil reagere positivt på – alt fra sprogbrug, layout, farver og udformning.

Content til sociale medier

Når du producerer content i form af billeder og video, som bruges til fx sociale medier og især Instagram, handler det tit om at skabe en stemning eller få folk til at blive inspireret. Det er sjældent, at blot et produktfoto, som man normalvis bruger på en webshop, skaber en stemning eller inspirere når det bliver lagt op i sig selv.

På Instagram handler det især meget om at vise sine produkter i en brugssituation eller i kombinationen af noget. Det kan gøres på mange forskellige måder, og derfor er der, igen, ikke et entydigt svar.

Lidt det samme gælder Facebook, men her har du til gengæld muligheden for at linke i opslag og ligge længere videoer op i dit feed, som kan give nogle andre fordele. Udnyt det, men lad være med at overdriv. Selvom, at Facebook til tider bruges lidt mere informativt, vil folk stadig gerne inspireres.

Så tænk over, hvilke kanaler du bruger til, hvilket content.

Gennemtænk og planlæg dit content

Planlæg dit content. Lav en indholdskalender og moodboard over, hvordan du vil vise dit produkt eller brand. Sådan kan du få en ensartet æstetik udadtil på tværs af dine kanaler. Det gør, at folk kan genkende dig på de forskellige kanaler, og at det virker troværdigt. Det gør også at man bedre kan sammensætte den røde tråd gennem sit materiale, fordi man har et bedre overblik over det.

Samtidigt er det nemmere at administrere, når der er struktur i det og man blot skal trykke ”del”, fordi man har produceret content i forvejen og det ligger klart.

Skal vi hjælpe dig?

Vi hos Komenti tilbyder konsultation til online markedsføring og sociale medier – så hvis du har brug for råd og vejledning til dine sociale medier, så tøv ikke med at kontakte os. Du kan kontakte os her.

Bliv ringet op

Har du brug for hjælp? Indtast dine oplysninger og vi ringer dig op.

Ny hjemmeside: Hjemmeside design - Design af hjemmeside og webshop